Ezt a típusú terelő kaput „korlát terelő kapu”-nak is hívják. Az állatoknak a fejőtér felé történő késztetéséhez nincs szükség villamos energiára, mivel ennek a terelő kapunak az a feladata, hogy fokozatosan csökkentse az állatok várakozó terének méreteit, a fejőház bejárata felé késztetve őket. Szilárd szerkezete lehetetlenné teszi a hátsó kapu elmozdítását, és az állatokat a fejőház irányába tereli. Az ilyen terelő kapu másik fontos jellemzője, hogy lehetővé teszi az állatcsoportok egymás után történő bejutását anélkül, hogy megállítaná az állatok áramlását a fejőházba. Amikor az első csoport előre lép a fejőterem felé, mögötte egy második csoport már bevezethető. Amint az első csoport fejése megkezdődik, és a terelő kapu ténylegesen közel került a fejőház bejáratához, működésbe lép egy mechanizmus a korlátot a talajjal párhuzamosan felemelve, és hátramozgatva a következő csoportba tartozó állatok felett, majd leengedve mögöttük. Ez a rendszer különösen alkalmas nagy méretű csoportoknál, vagy ahol a fejőház fontos fejőmunka teljesítményt szeretne elérni, miközben elkerüli az állatcsoportok ki-be léptetésének művelete miatti állásidőt.
Műszaki jellemzők:
Horganyzott acélból készült, a kapu emelése és mozgatása egy olajdinamikus vezérlőegységen keresztül történik, az előrehaladást egy fogaskerek biztosítja, amely a vezetősínek belsejében elhelyezett láncra illeszkedik, a várakozó tér két vége között.
Ez a típusú zsúfolókapu, mint egy mozgatható válaszfal, amely fokozatosan csökkenti a várórész méreteit. A szerkezet tetejére függesztett válaszfal villamosítható, hogy az állatok ne tolhassák, ne jussanak alá és ne rongálhassák meg.
Műszaki jellemzők:
Horganyzott acél profilokból készült. A rozsdamentes acélkapu a hajtómotornak köszönhetően visszahúzható; az emelés nagy ellenállású textilszálakból készült hevederek révén történik. Az előrehaladást egy második fogaskerék-hajtómű biztosítja, amely fogazott hajtótengellyel fut a várakozó tér két vége között kifeszített hevederes láncon. Minden elemet az istálló tartószerkezetéhez rögzített horganyzott sínek támasztanak alá. A rendszert a terelő kapura rögzített kezelőpanel és a fejőteremben található nyomógombos billentyűzet működtethető. A villamosítást a hátsó kapun elhelyezett impulzusszabályozó egység irányítja.